Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę prywatności żeby dowiedzieć się więcej.

Twój koszyk

Dodano do koszyka

Aktualnie Twój koszyk jest pusty.

Wykupując te badania zaoszczędzisz

Przejdź do kasy

Najskuteczniejsze sposoby na przejedzenie

sposoby-na-przejedzenie
sposoby-na-przejedzenie
sposoby-na-przejedzenie

Najskuteczniejsze sposoby na przejedzenie

Najskuteczniejsze sposoby na przejedzenie

   Sezon grillowy został oficjalnie otwarty. W najbliższych tygodniach na naszych stołach będzie gościć zapewne mnóstwo przepysznych posiłków i zimnych drinków. Ciężko powstrzymać się w takiej sytuacji przed spróbowaniem wszystkiego. Efektem naszego łakomstwa może być jednak przejedzenie, które bywa dość uciążliwe. Jest jednak kilka prostych i skutecznych sposobów na złagodzenie tego stanu.

Czym przejawia się przejedzenie?

   Przejedzenie to stan, którego doświadczył każdy z nas, choć nie zawsze świadomie. Często mylony jest z zatruciem, ponieważ niekiedy daje podobne objawy. Najpopularniejszym z nich jest oczywiście uczucie ociężałości i ból brzucha. W tych cięższych przypadkach mogą pojawić się również biegunka lub wymioty.

Najczęściej kojarzymy przejedzenie ze świętami, jednak według nas to sezon wakacyjno-grillowy jest dużo bardziej ryzykowny jeśli chodzi o przejadanie się. Częściej spotykamy się ze znajomymi, a także częściej spędzamy z nimi czas, czy to przy grillu, czy też przy ognisku. Dlatego też, o ile świąteczne przejedzenie wydaje się być czymś oczywistym, to jednak przytrafia się nam raz lub dwa razy do roku, grillowanie natomiast rodzi takich okazji dużo więcej. Jest to o tyle istotne, że najgroźniejszym objawem, czy też skutkiem przejedzenia – zwłaszcza dość regularnego – jest zaburzenie metabolizmu, które może nawet uniemożliwić nam redukcję tkanki tłuszczowej.
W skrócie – nici z letniej rzeźby, w zamian otrzymamy rygorystyczną dietę i karnet na siłownię.

Poobiedni spacerek?

   Jeśli już jednak damy sobie pofolgować, to warto ulżyć sobie w cierpieniach. Jest na to kilka prostych metod, należy jednak pamiętać, że przejedzenie jest spowodowane przepakowaniem naszego żołądka pokarmem, więc poza przyniesieniem sobie odrobiny ulgi, nie zniwelujemy tego stanu całkowicie. Tym musi zająć się nasz układ trawienny.

   Najprostszym sposobem na wsparcie układu trawienia w walce z nadmiarem materiału, który mu zafundowaliśmy, jest spacer. Pobudza on cały organizm do pracy, w tym też poprawia perystaltykę jelit. Dzięki pozycji stojącej nie zgniatamy również jelit i żołądka, mogą one zatem łatwiej wykonywać swoje zadania. Należy przy tym pamiętać, że spacer nie może być zbyt intensywny, w stanie przejedzenia jesteśmy dużo wrażliwsi na wszelkie kontuzje, warto zatem zachować wyczucie.

   Możecie również pobudzić układ trawienny do pracy delikatnie masując brzuch lub wykonując proste ćwiczenie polegające na wciąganiu na moment brzucha, nabierając jednocześnie powietrze do płuc, a potem rozluźniając się wraz z wypuszczeniem powietrza.

A może kieliszeczek na trawienie?

   Pisząc kieliszeczek, mamy dokładnie to na myśli. Nie chodzi tu o zalewanie się piwem, winem, czy jakimkolwiek innym trunkiem. Zbawienne dla naszego brzucha będzie zaledwie pięćdziesiąt gram wódki z pieprzem lub żołądkowej. Jeśli nie jesteście fanami ciężkich alkoholi to wypijcie lampkę czerwonego wina lub małe (330 ml) jasne piwo – świetnie sprawdzą się tu piwa takie jak witbier lub IPA, które swoją kwasowością pobudzą żołądek do pracy.

   Jeśli nie pijacie alkoholu wcale, to również nic straconego. Zupełnie naturalnym odruchem, gdy odczuwamy sytość, jest chęć sięgnięcia po kawę. Filiżanka czarnej, gorzkiej kawy sprawdzi się równie dobrze co kieliszek wódki, a przy okazji pozwoli nam prowadzić później pojazd. Zamiast kawy świetnie sprawi się także gorąca herbata zarówno ta czarna, jak i zielona.

Kilka produktów na pobudzenie trawienia

   Poza spacerami i napojami, które złagodzą dyskomfort, jest też parę produktów, które pomogą nam szybciej strawić nadmiarowe pożywienie. Świetnie w roli takiego aktywatora sprawdzi się imbir, który przy okazji pozwoli Wam pozbyć się uczucia ucisku w brzuchu, warto więc dodać go do napojów lub spożywanych posiłków.

Kolejne dwa produkty w zasadzie są często pierwszymi, które przychodzą nam na myśl jeśli mówimy o problemach z żołądkiem. Jabłka zawierające pektynę, czyli w zasadzie błonnik pomogą nam nie tylko pobudzić żołądek do pracy, ale także zwalczą biegunkę lub zaparcia. Kefir natomiast jest naturalnym probiotykiem, który otoczy nasz żołądek swoją ochronną, kojącą aurą, również przeciwdziałając biegunkom i zaparciom.

Ostatni na liście jest reprezentant modnego od dłuższego już czasu superfoods –
mowa oczywiście o nasionach Chia. Jak wszystkie produkty z tej kategorii, nasiona Chia to samo dobro. Zaopatrują nas w błonnik, a ponad to w momencie dotarcia do jelit tworzą swoistą galaretkę, która jest wyśmienitą pożywką dla wszystkich zdrowych bakterii niezbędnych naszym jelitom do sprawnej pracy. Najpowszechniej nasiona Chia stosuje się jako dodatek do wszelkiej maści koktajli oraz smoothie.

To by było na tyle! Pamiętajcie, by badać się regularnie, zwłaszcza po przejedzeniu. Łatwo wtedy o różnorakie nadmiary lub niedobory w naszym organizmie.

W celu właściwej i dokładnej kontroli polecamy Rozszerzony Pakiet Badań Krwi, a także życzymy udanego i rozsądnego grillowania!

sposoby-na-przejedzenie

swisslab

doctors

420

placówek w całej Polsce

500

badań w ofercie

6000

przebadanych pacjentów

doctors